onsdag 11. mai 2011

Byer å besøke - del 2: Afrika


Afrika - savannenes verdensdel som utgjør 20 % av verdens landareal og huser 14 % av all verdens mennesker. Verdensdelen som i mine øyne er kjent for dansk og musikk og for ikke å snakke om smil!
Kontinentet har en fantastisk kultur og historie som forteller om opprinnelsen til menneske, for ikke å snakke om den utrolige naturen vi finner her. Det går fra ørken i nord til vegetabiske midt, før det ender i pingvinbelagte sør.

Selv om du har "kaptein Sabeltann" i øst er dette klart en verdensdel enn må besøke.

Mine reisemål ville vert som følger:

- Kairo og oldtidens Egypt
- Accra i Ghana, nede på Gullkysten
- Port Louis på Mauritsius - HALLO!? Det er Mauritsius - Selvfølgelig må jeg dit!
- Docloma, Tanzania
- Kampula, Uganda
- Cape Town og Sør-Arfika
- Casablanca i Morocco
- Kairouan, Tunisia

Jeg ville også gjerne ha reist på en safaritur rundt i forskjellige land, ut og sett på nesehorn, giraff, krokodiller, gnu, antiloper, løver, puma og elefanter, og alle de andre tingene og dyrene det er å se :)

Afrika er en verdensdel i stadig vekst og de store byene må oppleves! Etter det jeg har hørt, skal det være veldig bra i Accra! Der burde jeg gjerne ta med min gode vennine Jacki som guide ;)

Hvilke steder i Afrika ville du besøkt? :D
Legg igjen eg kommentar da vell! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar