mandag 11. oktober 2010

GOD MORGEN! :D


God morgen til dere alle!

Først av alt vil jeg si den den sjåføren som kjørte på en hjort i 80-sonen på vei til Søfteland i dag tidlig! FUCK YOU! Du er faen ikke stor i trynet når du bare stikker av etterpå og lar hjorten ligge og pines! Du burde virkelig skamme deg!

Vi kom som bil nummer to etter smellen og fant en hjort sittende på baken, bakbeina var nok knekt og den klarte ikke å stå. Bilen foran oss blinket inn til siden og såvidt vi kunne se, satt føreren i telefonen, så de ringte nok viltnemda/politiet. Vi så litt på hverandre, pappa og jeg, men fant ut at vi måtte kjøre. Han måtte nemelig nå flyet sitt til Oslo. Han skal på 4 dagers kurs i Oslo.

Staten og Telenor har inngått en kontrakt med kinesiske Huawei om 4G internettutbygging i hele Norge. De skal bytte ut totalt 3800 sendere rundt i landet og firmaet som pappa jobber for, Sønnico, har fått avtale på 3600 av disse utskiftningene. Så nå skal han på kurs for å lære mer om det. Kineserne er veldig pliktoppfyllende og krever at alle som skal jobbe med avtalen har gått kurset. I tillegg må de ta 25 bilder av hver eneste jobb de skal gjøre. Disse må sendes til Kina for godkjenning før jobben med hver innstalasjon kan fullføres her i Norge. Det kan bety mange timer i skogen av gangen med bare venting. Det var vist vanlig med tre til så mye som sju timers venting på godkjenning! :O

Ellers kom jeg til å tenke på en opplevelse jeg hadde igår, når jeg tenkte på denne hjorten. Igår når jeg var på Moldaneset og satt og så ut over sjøen, fikk jeg plutselig øye på sju niser! Jeg har ofte sett niser ute på sjøen, det er ikke akkurat noe nytt, men det er første gang jeg har sett så mange på en gang! :) Lørdag kveld telte jeg for øvrig 13 hjorter langs veien på vei til Bergen!

Men jeg tror rett og slett jeg får sove en time, og så blir det matte på meg. Det var litt for tidelig å stå opp kvart på 6 merker jeg... :P

2 kommentarer:

  1. Ja, kanskje føreren foran også måtte rekke noe. Litt dumt å kritisere de som kjørte videre, når dere valgte å gjøre det samme.

    SvarSlett
  2. Hehehe, joda, men no ringte jo de... Dessuten er det litt vanskelig å gjøre noe med en sprelsk hjort og så lenge den var utenfor veien var det ikke noe vi kunne gjøre. Hele verden kan dessverre ikke stoppe opp. Hovedpointet er jo at den som kjørte på den burde ha stoppet... Men når du har 50 biler bak deg, kan du ikke stoppe opp og blokkere hele veien... Skulle gjerne diskutert videre med deg, men du gjemmer deg jo i anonymitet, så hjelper vel uansett ikke hvor mye jeg svarer her... :/

    SvarSlett